การวิเคราะห์เรื่องความสัมพันธ์ระหว่างการสื่อสารภายในองค์กรของผู้บริหารกับกลยุทธ์การจัดการความขัดแย้งตามการรับรู้ของครูพลศึกษา พบว่า การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการสื่อสารภายในองค์กรของผู้บริหารกับกลยุทธ์การจัดการความขัดแย้งตามการรับรู้ของครูพลศึกษา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วยครูพลศึกษาที่ปฏิบัติงานในโรงเรียนของรัฐในเขต Bartin จังหวัดจำนวน 130 คนที่อาสาเข้าร่วมการศึกษาในปีการศึกษา 2557-2558 "มาตรวัดทักษะการสื่อสารระหว่างบุคคล" และ "มาตรวัดกลยุทธ์การจัดการความขัดแย้ง" ถูกนำไปใช้โดยครู ใช้การทดสอบ Kolmogorov-Smirnov ในการศึกษาเพื่อวิเคราะห์ว่าข้อมูลแสดงการแจกแจงแบบปกติหรือไม่ เนื่องจากข้อมูลไม่ได้ถูกแจกจ่ายตามปกติตามอายุและระดับอาวุโสของครู (p = .000 <a = 0,05) จึงใช้การทดสอบแบบไม่มีพารามิเตอร์ สถิติเชิงพรรณนาการทดสอบ Mann-Whitney U และ Spearman-Rho ถูกนำมาใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ระยะขอบของข้อผิดพลาดถูกนำมาเป็น 0.05 การศึกษาแสดงให้เห็นว่าครูพลศึกษาชอบกลยุทธ์การหลีกเลี่ยง (? = 2,44 ± 494) กลยุทธ์การควบคุม (? = 2,42 ± 623) และกลยุทธ์ที่มุ่งเน้นการแก้ปัญหา (? = 2,35 ± 473) ตามลำดับ ส่งผลให้ความสัมพันธ์ระดับสูงถูกระบุระหว่างทักษะการสื่อสารระหว่างบุคคลของผู้บริหารโรงเรียนและกลยุทธ์การจัดการความขัดแย้งตามการรับรู้ของครูพลศึกษาในขณะที่ไม่มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติในทักษะการสื่อสารระหว่างบุคคลและกลยุทธ์การจัดการความขัดแย้ง ระดับอาวุโสและอายุ
Resource : ERIC
Isik, Utku; Sunay, Hakan; Cengiz, Recep(2018)The Relationship between School Administrators' In-House Communication and Conflict Management Strategies According to Physical Education Teachers' Perceptions
Asian Journal of Education and Training, v4 n4 p266-271 2018
Asian Journal of Education and Training, v4 n4 p266-271 2018
The Relationship between School Administrators' In-House Communication and Conflict Management Strategies According to Physical Education Teachers' Perceptions
Asian Journal of Education and Training, v4 n4 p266-271 2018
This study aimed to investigate the relationship between school administrators' in-house communication and conflict management strategies based on physical education teachers' perceptions. The study sample consisted of 130 physical education teachers employed at state schools in Bartin provincial center who volunteered to take part in the study in a 2014-2015 academic year. "Interpersonal Communication Skills Scale" and "Conflict Management Strategies Scale" were implemented by teachers. Kolmogorov-Smirnov test was used in the study to analyze whether the data displayed a normal distribution. Since the data did were not distributed normally according to teachers' ages and seniorities (p=.000<a = 0,05), non-parametric tests were used in the analysis. Descriptive statistics, Mann-Whitney U test and Spearman-Rho were used in data analysis. The margin of error was taken as 0.05. The study shows that physical education teachers prefer avoidance strategy (?=2,44±,494), controlled strategy (?=2,42±,623) and solution-oriented strategy (?=2,35±,473) respectively. As a result, the high-level relationship was identified between school administrators' interpersonal communication skills and conflict management strategies based on physical education teachers' perceptions while no statistically significant difference was determined in interpersonal communication skills and conflict management strategies subscale scores based on teachers' seniority and age.
Descriptors: Correlation, Administrators, Conflict Resolution, Physical Education, Physical Education Teachers, Teacher Attitudes, Communication Skills, Foreign Countries, Interpersonal Communication, Nonparametric Statistics, Statistical Analysis
Asian Online Journal Publishing Group. 244 Fifth Avenue Suite D42, New York, NY 10001. Fax: 212-591-6094; e-mail: info@asianonlinejournals.com; Web site: http://www.asianonlinejournals.com
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น